Aanmelden
Na uw aanmelding neem ik telefonisch of per e-mail contact met u op. Samen bepalen we of Praktijk Teertstra u kan bieden waarnaar u op zoek bent. Als dat niet zo is, denk ik graag met u mee waar de hulpvraag beter op zijn plaats zou zijn. Als dat wél zo is, maken we een afspraak voor een intakegesprek met u en uw kind. Voor jongeren vanaf 16 jaar geldt dat die zichzelf mogen aanmelden en dat die zelf ook mogen bepalen in hoeverre en op welke manier zij hun ouders bij de behandeling willen betrekken.
Intakegesprek
In het intakegesprek bespreken we samen de hulpvraag en wordt, waar nodig, de ontwikkeling van het kind/de jongere doorgenomen. Omdat gedrag niet los gezien kan worden van de context (bijvoorbeeld de thuis- en schoolomgeving), bespreken we ook kort hoe die er bij het kind/de jongere uit ziet. Zo krijgen we een beeld van wat er op dit moment al goed gaat en waar jullie tegenaan lopen.
Behandelplan
Naar aanleiding van het intakegesprek stel ik vervolgens een behandelplan op. Soms is het zinvol om ook diagnostiek uit te voeren, bijvoorbeeld aan de hand van een intelligentieonderzoek, als er sprake is van een probleem in de leerontwikkeling. In dat geval wordt er een voorstel voor diagnostiek gedaan. Als jullie hiermee akkoord gaan, kan de behandeling of de diagnostiekfase worden gestart.